Family is not an important thing, it's everything! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marina Jensen - WaarBenJij.nu Family is not an important thing, it's everything! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Marina Jensen - WaarBenJij.nu

Family is not an important thing, it's everything!

Blijf op de hoogte en volg Marina

25 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal,

Het is alweer bijna twee weken geleden dat ik mijn laatste blog. Toen nog in Can Tho, met een weekje Phu Quoc in het vooruitzicht en nu ben ik alweer in HCMC.
Dinsdagochtend heb ik weer bij Thien An lesgegeven en 's middags ben ik met Irene bij het ziekenhuis geweest. Omdat er bij het ziekenhuis erg veel groentes over waren die anders niet gebruikt zouden worden, werd er besloten de groentes naar de Pagoda te brengen. Wij mochten ook mee, dus daar gingen we dan in de kar vol met groentes die achter een scooter werd gespannen door het drukke verkeer van Can Tho.
Woensdag heb ik samen met Erik weer lesgegeven bij Charity Class, waarna we weer met alle leerlingen zijn gaan lunchen, echt een leuk project!
Woensdag en donderdagmiddag ben ik bij City Orphanage geweest. Er is weer een nieuw baby'tje gebracht. Helaas is het kindje erg ziek en ligt ze constant aan het zuurstof. Echt heel zielig, maar wel goed om te zien dat de leidsters heel bezorgd om haar zijn en er constant iemand bij haar in de buurt blijft zitten.
Vrijdagochtend heb ik weer lesgegeven bij Charity Class en daarna ben ik naar Ho Chi Minh vertrokken waar ik een hele leuke avond heb gehad met een Spanjaard die ik tijdens het avondeten ontmoette. Vervolgens heb ik de nacht alleen op een 10 persoonskamer doorgebracht.
Zaterdagochtend was het dan eindelijk zo ver, na 2,5 maand naar deze dag te hebben uitgekeken ging ik met de scooter naar Saigon airport om daar mijn moeder op te halen. Wat is het super om weer iemand te zien die je zo goed kent. Het is super leuk in het huis in Can Tho met alle andere meiden (en jongens), maar het is ook wel heel erg fijn om een vertrouwd iemand om je heen te hebben die aan een woord genoeg heeft. 's middags vlogen we alweer door naar Phu Quoc waar we in een super leuk hotel zaten. We hadden een strandbungalow met uitzicht op de zee en het enige dat je 's avonds hoorde als je op bed lag, waren de golven in de branding. Ik heb een super week gehad samen met mijn moeder, met heerlijk eten, eindelijk eens lekkere witte wijn, dinners op het strand met de voetjes in het zand en niet te vergeten een WARME douche! Een van de dagen hebben we mountainbikes gehuurd en hebben we over het eiland rondgefietst. Na een droogstaande waterval te hebben bezocht waar we hard uitgelachen werden omdat we op de fiets waren en niet op de scooter zijn we naar de haven van Ham Ninh gefietst waar we vanaf het eind van een lange steiger van een prachtig uitzicht over de haven, het strand en de zee hebben genoten.
Gisterenochtend zijn we terug naar Ho Chi Minh gevlogen, wat een omschakeling van het rustige Phu Quoc naar het altijd drukke en overvolle Ho Chi Minh. Mijn missie voor gisteren was het verlengen van mijn visum aangezien deze volgende week zondag verloopt. Helaas bleek dit niet zo makkelijk als gedacht aangezien ze vanaf maandag nieuwjaarsvakantie hebben waarbij gedurende twee weken alle overheidsinstanties sluiten. Er was nog wel een mogelijkheid, als ik mijn paspoort direct af zou geven, konden ze binnen 48 uur een visum voor mij regelen, maar dan wel tegen meer dan de dubbele prijs. Tja, wat doe je dan? Twee keer extra op en neer naar Ho Chi Minh reizen en twee weken zonder visum leven, of de 'oplichterij' accepteren en dan op tijd een visum hebben? Ik heb toch maar voor het laatste gekozen, stel nou dat er precies in die twee weken iets zou gebeuren, je weet maar nooit! Dus als het goed is kan ik morgenmiddag gewoon mijn visum ophalen en hoef ik hier niets meer voor te regelenen, laten we het hopen!
Vanochtend weer naar het vliegveld om mijn lieve papa op te halen. Na een reis van bijna 24 uur heeft hij zich de hele dag heel goed gehouden en hebben we veel van de stad kunnen zien. Zo zijn we onder andere bij het War Remnant museum geweest. Het is nu de derde keer dat ik dit museum heb bezocht, maar nog altijd maken alle gruweldaden uit de oorlog veel indruk, zo ook op mijn ouders.
Ik kan niet wachten om ze volgende week de projecten te laten zien!

Dat was het weer voor deze keer!

Tot volgende week!

Liefs, Marina
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dear all ,

It's been almost two weeks since my last blog. Then in Can Tho, with a week at Phu Quoc to look forward to, and now I'm already in HCMC again.
Tuesday morning I taught at Thien An again and in the afternoon I went to the hospital together with Irene. Because there were a lot of vegetables left that the hospital wouldn't use, they decided to bring it to the Pagoda. They asked us if we wanted to join them on the trip to the Pagoda, so off we went in a cart full of vegetables that was placed behind a scooter.
Wednesday I taught at Charity Class, and after the lesson Erik and I went for lunch with our students, I really like this project.
Wednesday and Thursday afternoon I went to City Orphanage. There is another new little baby there. Unfortunately, the baby is very sick and constantly needs oxygen. Really sad, but good to see that the teachers are very concerned for her and there is someone with her constantly.
Friday morning I taught at Charity Class again and then it was allready time for me to leave for Ho Chi Minh. I ate and had some cocktails together with a guy from Spain and after that I spent the night all alone in a 10 persons dorm. .
Saturday it was finally the day that I've been waiting for for 2.5 months. So in the morning I took a motorbike to the airport to pick up my mom. It is great to have someone around you who really knows you. It's real fun with all the lovely people in our house in Can Tho, but it's even better to have you own mom around. In the afternoon we took a flight to Phu Quoc, were we stayed at a lovely hotel. We had a beachbungalow with seaview and the only thing you could hear at night were the waves comming in. We had a great week, with great food, some nice wine, dinners on the beach with our feet in the sand, and off course HOT SHOWERS!! One of the days we rented mountainbikes and we cycled around the island. After we visited a dry waterfall were the local people laughed at us because we were biking and didn't come on the motorbike. After that we visited the Ham Ninh harbour, where we biked to the end of a long pier. We had a beautiful view over the harbor, the beach and the sea which we really enjoyed .
Yesterday morning we returned to Ho Chi Minh, which is very crowded and noisy compared to the peaceful Phu Quoc. My only plan for yesterdaynight was to extend my visa as it expires next Sunday. Unfortunately, this was not as easy as I thought it would be beceause the Vietnamese Newyearholiday starts this monday. During the next two weeks allthe govermental organisations will be closed. But the kind woman at the touristoffice had one possibility for me. If I would pay double price she could fix a visa for me within 48 hours. Well, what do you do? Do I want to travel to times to Ho Chi Minh City and have two weeks without a visa or do you accept the 'corruption' and get your visa withing 48 hours? I choose the last option, what if somethings happens and I don't have any visa? So if the woman told me the truth I can pick up my passport and visa tommorowafternoon.
This morning we went back to the airport to pick up my dear dad. After traveling for almost 24 hours, he stayed a wake the whole day and we saw a lot of the city. We have been to the War Remnant Museum. It was the third time I visited this museum, but still it is really impressing to see all the awful things that happend here during the war, also for my parents.

I can't wait to show them the project I'm working on in Can Tho!

Until next week !

Love, Marina

  • 25 Januari 2014 - 16:51

    Ivanka:

    Hey Marina,

    Wat vliegt de tijd toch voorbij. Ik vind het super om je reis te volgen en kijk alweer uit naat je volgende blog.
    Ik moet zeggen dat jij en vietnam regelmatig in mijn dromen voorkomen. Geen idee hoe dit zo komt.
    Geniet van de tijd dat je ouders er zijn en aan de foto's te zien was phu quoc heerlijk!
    Je bent super bezig met en al die projecten en vind het super dat je een kind financieel wilt gaan steunen als je hier naar terug komt. Kan niet wachten op al je verhalen.
    Liefs xxx ivanka
    Groetjes aan je ouders.

  • 25 Januari 2014 - 16:57

    Els:

    Hoi Marina en ouders,

    wat een heerlijke week hebben jullie gehad! en nu ook je vader nog aangekomen, kan niet meer stuk.
    ik mis jullie wel en als ik dit weer lees.....
    Succes de laatste weken in Can THo op de projecten maar eerst nog ff genieten samen.

    lieve groet Els

  • 25 Januari 2014 - 20:12

    Farmor:

    Hej Marina
    Hvor du dog oplever meget,dejligt du husker at fotografere
    vi nyder at se de skønne billeder.
    Ha;det godt
    Knus fra os.

  • 25 Januari 2014 - 21:21

    Maarten Hertoghs & Hanne Madsen:

    Heel veel plezier de komende dagen met Pa & Ma.
    Laat je maar eens lekker verwennen, dat heb je wel verdiend.

    @Peter & Yvonne: Geniet maar van jullie kleine grote meid.

  • 26 Januari 2014 - 15:06

    Ellen:

    Hey Marina,

    Heerlijk om te lezen dat je familie rondom je hebt! Dat is inderdaad goud waard! Geniet er nog even van zolang het kan :) Tot over 4 weken?? Ik kijk er stiekem ook een beetje naar uit om te zien hoe jij de afgelopen weken hebt geleefd (& om weer nederlands met iemand te spreken haha).

    xxx Ellen

  • 26 Januari 2014 - 15:06

    Ellen:

    Hey Marina,

    Heerlijk om te lezen dat je familie rondom je hebt! Dat is inderdaad goud waard! Geniet er nog even van zolang het kan :) Tot over 4 weken?? Ik kijk er stiekem ook een beetje naar uit om te zien hoe jij de afgelopen weken hebt geleefd (& om weer nederlands met iemand te spreken haha).

    xxx Ellen

  • 26 Januari 2014 - 18:36

    Lian:

    Hoi Marina, Yvonne & Peder,

    Ik wens jullie een hele fijne tijd samen. Geniet er maar van.

    Hartelijke groet,
    Lian

  • 02 Februari 2014 - 11:46

    Yvonne (mama):

    Lieve Marina,
    We zijn nu weer terug in het koude NL. Papa en ik hebben zo genoten van Vietnam. Het was zo fijn om jou weer te zien en om alles mee te maken en die andere vrijwilligers te ontmoeten! Ik snap wel dat je van alle kinderen en het leven in Vietnam geniet - dat dit wij ook. Jammer dat we niet langere kunnen blijven :). Bedankt voor jou gastvrijheid. Kus MAMA xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marina

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 1452
Totaal aantal bezoekers 26915

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 06 April 2014

Vietnam

Landen bezocht: