Don't let your dreams always be dreams - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marina Jensen - WaarBenJij.nu Don't let your dreams always be dreams - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marina Jensen - WaarBenJij.nu

Don't let your dreams always be dreams

Door: Marina

Blijf op de hoogte en volg Marina

11 September 2013 | Nederland, Utrecht

Daar zit je dan, afgestudeerd, klaar voor een nieuwe start starend naar de regendruppels die in de gracht en op het raam van ons zo geliefde stekje in Utrecht vallen. Volmaakt gelukkig met de mooie 8,5 waarmee ik mijn studie Orthopedagogiek afsloot, het feit dat ik ondanks alles toch over 1,5 week mijn diploma op mag halen en nagenietend van een heerlijke vakantie in Kreta.. en toch ga ik weg!

Na lang wikken, wegen en vele gesprekken verder heb ik besloten dat mijn langgekoesterde droom niet voor altijd een mooie droom moet blijven maar dat het tijd wordt om deze in vervulling te laten gaan. Al sinds de middelbare school fantaseer ik over vrijwilligerswerk in het buitenland. Mezelf inzetten voor anderen, levenservaring opdoen, overwinteren, een nieuwe cultuur en een nieuw land ontdekken. Allemaal redenen die mij de stap hebben doen zetten, op 1 november vertrek ik voor ruim 5 maanden naar Vietnam. Yess!

Via de organisatie vrijwillig wereldwijd zal ik 4 maanden in Can Tho gaan wonen en vanuit daar ingezet worden op verschillende sociale projecten. Verschillende weeshuizen, een opvang voor kinderen met een beperking, Engelse les geven en meehelpen in een ziekenhuis behoren tot de mogelijkheden. Op dit moment weet ik nog niet op welke projecten ik precies geplaatst zal worden maar dat zal als ik in Vietnam aankom snel duidelijk worden. Via onderstaande link kan je een indruk krijgen van de verschillende projecten http://www.youtube.com/watch?v=2YtYO5MIL9Q

Om behalve mijn fysieke inzet ook een leuke activiteit te kunnen organiseren en/of iets te kopen om de leefomstandigheden te verbeteren ben ik druk aan het collecteren. Inmiddels is de eerste €100,- gedoneerd (alle bijdrages groot of klein zijn welkom op 61 87 49 489 tnv MJ Jensen).

Na mijn 4 maanden vrijwilligerswerk zal ik (hopelijk) samen met Gerben een ruime maand gaan reizen. Hierbij zullen we te voet en met de trein de 1600 km die Vietnam lang is gaan verkennen. (hopelijk) aangezien mijn visum nog niet rond is en de regels in Vietnam voortdurend veranderen. Op dit moment zijn ze opnieuw de regels aan het veranderen wat een verblijf langer dan 4 maanden moeilijk maakt. Ik zal met een visum voor 3 maanden Vietnam in reizen. Deze kan probleemloos met 1 maand verlengd worden maar daarna is het even afwachten... fingers crossed!

To be continued..

Liefs, Marina
-----------------------------------------------------------------------------------------
There you are , graduated , ready for a new start, staring at the rain drops falling down in the canal and on the window of our loved home in Utrecht . Perfectly happy with the fact that I graduated my master study, that I get my diploma in 2 weeks and still enjoying the pictures of our wonderful holiday in Crete. .. but I’ll leave this lovely place!

After much deliberation , doubting and many conversations I have decided that my long cherished dream should not always stay a dream. It's time to let my dream come true. Since high school I fantasize about volunteering abroad. Commit myself for others, gain life experience, discover a new culture and a new country. These are all reasons that made me decide to leave to Vietnam on the 1th of November.

Through a Dutch organization I’ll live in a volunteer house in Can Tho for 4 months. I don’t know yet at which projects I’ll exactly be working. But when I arrive in Vietnam this will soon be clear. Several orphanages , day care for children with disabilities, teaching English and help in a local hospital are some of the possibilities. Via the link below you can get an impression of the different projects http://www.youtube.com/watch?v=2YtYO5MIL9Q .

Some weeks ago I started to collect money so that I can organize an activity or buy something that is needed. Meanwhile, the first € 100 , - is already donated.
After my four months volunteering I will (hopefully )go traveling together with Gerben for a bit more than 1 month. Buy train and walking we’ll explore the 1600 km length of Vietnam. (hopefully ) because my visa is not yet complete and the rules are constantly changing in Vietnam. At this moment they are changing the rules again what means that staying longer than 4 months is getting difficult. I will start with a visa for 3, this can easily be extended for one month but after that it's wait and see ... fingers crossed !

To be continued ..

Love, Marina

  • 11 September 2013 - 18:13

    Mandy:

    Wat gaaaaf meissie!!! Dikke respect en stiekem een beetje jaloers... wat gaat dat een ervaring voor je zijn!! Als ik je niet meer zie alvast heeeel veel succes en vooral plezier!!! Enjooooyy xxx

  • 11 September 2013 - 20:57

    Yvonne Jensen:

    Hoi schatje wat een mooi blog dat je heeft gemaakt. Ik ga je iederen daag volge, en kan niet wachten tot ik ook naar jou toe reis in january.
    gr. mama

  • 12 September 2013 - 03:25

    Ellemiek:

    Marina, hier vanuit aruba lees ik met veel plezier je eerste blog!
    Ik vind het echt super tof van je! En je omschrijft het erg mooi, dat het tijd is om je droom uit te laten komen!
    Je mag trots op jezelf zijn!
    Tot snel
    Xxxxx

  • 12 September 2013 - 15:01

    Minna:

    Thank you Marina for translating this in English. I'm really proud of you making your dreams reality. :)

  • 20 September 2013 - 16:07

    Mamma:

    HERLIGT, min flybillet er booket (incl. vores flybillet sammen til Phu Quoc ). Jeg glaeder min super meget til at komme ud og besoege dig til januar. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marina

Actief sinds 09 Juli 2013
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 26921

Voorgaande reizen:

01 November 2013 - 06 April 2014

Vietnam

Landen bezocht: